مجتبی جباری در دور مقدماتی جام جهانی بهترین بازیکن تیم ملی بود؛ بازیکنی که در غیبت علی کریمی بازی های خوبی به نمایش گذاشت و علاوه بر آن 3 گل هم به ثمر رساند.

ورزش - فوتبال

 مجتبی جباری که قبلا به واسطه پاس‌‌های بلند و کوتاه و البته دقیقش شناخته شده بود، در ماه‌های گذشته خود را در قامت یک هافبک گلزن نیز نشان داد. اکنون ملی‌پوش استقلال در دوران اوج خود به سر می‌برد؛ روزهایی که دیگر از آن آسیب‌دیدگی‌های مداوم خبری نیست و به‌نظر می‌رسد او این روزها قدر موقعیت‌ها را بیشتر از قبل می‌داند. جباری حالا یکی از بازیکنان مطمئن کارلوس کی‌روش به حساب می‌آید و بدون تردید با برطرف شدن آسیب دیدگی علی کریمی، کی‌روش باید تصمیم حساسی بگیرد؛ اینکه کریمی را به ترکیب اصلی بازگرداند یا او روی نیمکت بنشیند و جباری بازیکن ثابت تیمش باقی بماند. جالب است که مجتبی جباری پرسش درباره علی کریمی را بی‌پاسخ می‌گذارد و حاضر نیست به سؤالی در این رابطه پاسخ دهد.

  • بعد از مدت‌ها که مصدومیت‌های پی‌درپی باعث افت فوتبالت شده بود، در ماه‌های اخیر دیگر از آن آسیب‌دیدگی‌ها خبری نیست و به اوج فوتبال خود رسیده‌ای؟

الان که بازی می‌کنم متوجه می‌شوم که در گذشته چه موقعیت‌هایی را از دست داده‌ام. قبلا بازی کردن برای من عذاب‌آور بود. شاید اگر مصدوم نمی‌شدم از لحاظ فوتبالی خیلی چیزها به نفع‌ام بود و می‌توانستم با رفتن به یک تیم خارجی شرایط را عوض کنم. بازی کردن در کنار مربیان و بازیکنان بزرگ خیلی چیزها را تغییر می‌دهد. البته ناراضی نیستم و فکر می‌کنم قسمت این بوده. خدا را شکر از شرایطی که امروز دارم، کاملا راضی هستم.

  • حالا که در دوران خوبی از فوتبال خود به سر می‌بری، به‌نظر می‌رسد تغییراتی هم در نحوه بازی‌ات به‌وجود آمده؛ مثلا نسبت به گذشته به محوطه حریف بیشتر نفوذ می‌کنی و گل می‌زنی؟

این موضوع به توان بدنی بازیکن مربوط می‌شود. وقتی توان بدنی خوبی داشته باشی می‌توانی به نقاط مختلف زمین بروی و حتی در کارهای دفاعی به تیم کمک کنی. سال‌های گذشته اصلا در زمین نبودم که گل بزنم. مصدومیت‌های متعدد حتی اجازه نمی‌داد که 10بازی پشت سر هم انجام بدهم.

  • در مسابقه‌های تیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی به‌عنوان بهترین بازیکن ایران شناخته شدی و این اتفاق مهمی بود. فکر می‌کردی بهترین بازیکن تیم ملی شوی؟

واقعیت این است که خودم دوست ندارم در این مورد حرف خاصی بزنم و از طرفی نمی‌خواهم دیگران هم فقط از من اسم ببرند. همه بازیکنان برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند و مهم‌تر از همه چیز بالا رفتن سطح کیفی بازیکنان تیم ملی و موفقیت ماست. این مسائل زیاد نمی‌تواند اهمیت داشته باشد و ما باید دنبال یک موفقیت بزرگ باشیم و آن هم صعود به جام جهانی است.

  • قبول داری که این روزها یکی از بهترین‌های فوتبال ایران هستی؟

من در سال‌های گذشته هم‌چنین روزهای خوبی را تجربه می‌کردم ولی در آخر همه چیز بد تمام می‌شد و من مصدوم می‌شدم. خیلی کم پیش می‌آمد که از لحاظ فوتبالی افت کنم و فقط مصدومیت‌ها همه چیز را خراب می‌کرد. الان هم چیزی عوض نشده و همان جباری سابق هستم. البته الان خوب تمرین می‌کنم چون مصدوم نیستم و تجربه‌ام نیز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

  • فکر می‌کنی کارلوس کی‌روش تا چه اندازه روی بازی‌ات تأثیر گذاشته و مربیگری او را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

من چیزهایی را می‌بینم و لمس می‌کنم که دیگران نمی‌توانند تصور کنند. نوع برخورد کی‌روش با بازیکنان بسیار خوب است و همیشه در لحظات سخت رفتار خوبی با شاگردانش دارد. خواسته‌های او از ما طوری نیست که کار کردن برایمان سخت و آزاردهنده باشد. ما مدت‌ها از چنین برخوردهایی محروم بودیم و این باعث می‌شود که در تیم ملی انگیزه فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و وقتی به باشگاه برمی‌گردیم ناخودآگاه شرایط سخت‌تر می‌شود. بازیکنان در اردوهای تیم ملی خستگی نمی‌شناسند. در ضمن کی‌روش شناخت خوبی از فوتبال ایران پیدا کرده و وظایفی که به بازیکنان می‌دهد بستگی به توانایی آنها دارد و اجباری نیست. کی‌روش بهترین مربی من تا حالا بوده است.

  • کی‌روش معمولا چه نکاتی را به بازیکنان گوشزد می‌کند؟

هر وقت نیاز باشد او با شاگردانش حرف می‌زند. شاید یک بازیکن از لحاظ روحی یا فنی شرایط خوبی نداشته باشد و کی‌روش در این مواقع خیلی خوب به شاگردانش روحیه می‌دهد. او دنبال فریب دادن بازیکنان نیست و همه فوتبالیست‌های تیم‌ ملی به خوبی این موضوع را درک‌ می‌کنند.

  • صعود تیم ملی به دور بعدی مقدماتی جام جهانی قطعی شده و فکر می‌کنی در دور بعد تیم ملی چه وضعیتی داشته باشد؟

اگر قرعه بد باشد، به هر حال کار سخت‌تر می‌شود ولی ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم تا آنجا هم نمایش خوبی داشته باشیم. بنابراین باید در هر گروهی که قرار می‌گیریم با اقتدار بازی کنیم. به امید خدا این اتفاق خواهد افتاد و با یک قرعه خوب می‌توانیم راهی جام جهانی شویم.

کد خبر 152555

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز